Izomerősítő stimuláció

Az izomerő legfőképp a IIa és IIb, míg az izomtömeg a IIb típusú izomrostokhoz köthető. Ezek a rostok tréning hatására képesek összehúzódási erejüket és tömegüket megnövelni. A lassú rostok erre csak nagyon korlátozottan képesek. A maratonfutó izomzatú ember hiába is szeretné, soha nem válhat "izomkolosszussá", mert a lassú izomrostok "nem adnak tömeget".

Az izomerő és izomtömeg növelése a Heinemann-elvet figyelembe vevő edzést igényel. Eszerint az izomkontrakció során kezdetben a kisebb izmok és a lassú rostok húzódnak össze. A terhelés növelésével előbb az átmeneti IIa rostok "csatlakoznak", majd a legvégül a IIb rostok. Tegyük fel, hogy maximális erőkifejtéssel 100kg-ot tudsz felemelni. Ha 50kg alatti súlyt emelsz, akkor csak a lassú izomrostjaid dolgoznak. 50-75 kg között a lassú és IIa rostok is dolgoznak. A IIb rostok csak akkor lépnek működésbe, ha 75% fölötti a súly.

Összefoglalva

  • ha a maximális 50%-nál kisebb súllyal edzel, állóképességi munkát végzel. Ezzel az izomerőt és izomtömeget csak korlátozottan növeled. 
  • 50-75% között az izomerő és az izomtömeg is növekszik
  • 75% felett fokozható leginkább az izomerő és izomtömeg. A IIb rostok adják a legnagyobb izomtömeget. 

Az izomstimulátor segítségével "megkerülheted" ezt az elvet. A megfelelő stimulációs frekvencia alkalmazásával akkor is tudsz erőteljes kontrakciót létrehozni a IIb rostokban, ha nyugalomban vagy és nem próbálsz hatalmas súlyt emelni. Azaz maximalizálhatod az erpnyerést és a tömegnövelést.

Nyilvánvaló, hogy a stimulációs kezelések nem helyettesítik a súlyzós gyakorlatokat, hanem hatékonyan kiegészítik azokat. Különösen hasznos akkor, ha például egy adott izomcsoportot, izomköteget nem tudsz megfelelően fejleszteni. Stimulációval pontosan "célozhatsz" akár egyetlen izomra is!

Order by

  • Name
  • Price
  • Popularity

Direction

  • Ascending
  • Descending