Lumbágó

A lumbágó elnevezést általában a derékfájdalom megfelelőjeként használják. A lumbágó igen gyakori, minden harmadik felnőttet érinthet. A vele járó fájdalomérzet olyan erős is lehet, hogy akadályozza a mozgást.

 

Mi a lumbágó és a fájdalom oka?

A függőleges testhelyzetben testsúlyod a gerincedre nehezedik. A legnagyobb teher az ágyéki-keresztcsonti gerincszakaszra kerül. Ez okolható azért, hogy ennek a gerincszakasznak a betegségei a leggyakoribbak.

Az ülőmunka túlsúlya és a rendszeres testedzés hiánya miatt a gerinced tartó izomzatod is meggyengült. A gyenge izmok nem tartják meg a csigolyákat, így a csigolyaközi rést kitöltő porckorongokra és a gerincvelőből a csigolyák közötti résen kilépő idegekre egyre növekvő nyomás nehezedik. Egy hirtelen mozdulatra az idegszál “becsípődik”, erős deréktáji fájdalom keletkezik, mely mozdulni sem enged – ez a lumbágó.

A fájdalom előfordulási gyakorisága az életkor előrehaladtával általában nő, de már a „harmadik X-et taposó” korosztályban is akadnak olyanok, akik a lumbágó okozta kínzó fájdalmakkal küzdenek.

 

A lumbágó kezelés stratégiája

A lumbágós fájdalmat hatékonyan kezelheted elektroterápiával. A kezelés három "lépcsős". Először csillapítsd a fájdalmad és lazítsd a bemerevedett izmokat. Majd erősítsd meg a gerinctartó izmokat, hogy ne ismétlődhessen a panasz.
 
Fájdalomcsillapítás
A fájdalom csillapítása TENS vagy MENS (mikroáramú) stimulációval. A fájdalom megszüntetése nélkül bármely kezelés, masszázs, gyógytorna igen kellemetlen, sőt a panaszaid erősödését okozhatja.
 
A fájdalomcsillapító hatás fokozása érdekében alkalmazhatsz lágylézert vagy ultrahang kezelést is. Ezek a nyomás alá került ideggyökök környékén csökkentik az ödémát és ezzel a fájdalmat.
 
Izommerevség oldása
A fájdalom területén kialakuló izommerevség oldása fontos, mert a fájdalomra az izmok reflexes összhúzódással válaszolnak, melyek erősíthetik a panaszaid. Az izomlazító kezelés enyhíti a tüneteid. 
 
Gerinctartó izmok megerősítése
Ha a fájdalmat és az izommerevséget már csökkentetted, akkor kezd el a tartós tünetmenetesség eléréséhez szükséges izomerősítést. Ezt kezdetben izomstimulációval végezd, majd néhány hét után fokozatosan áttérhetsz a gerincerősítő tornára vagy jógára. A gerincet tartó izmaid megerősítése nélkül a panaszaid ismét és ismét kiújulhatnak.

 

A termékcsoportban összegyűjtöttük a lumbágó kezelésre alkalmazható készülékeket, eszközöket.

Rendezés módja

  • Név
  • Ár
  • Népszerűség

Rendezés iránya

  • A - Z
  • Z - A